Glasögon-piercing

Här kommer ett litet inlägg med något som var en nyhet för mig men tydligen har dom funnits sen 2006 även om jag inte har sett dom ens på bild tidigare.

 

Glasögon som man fäster i sin bridge-piercing, alltså en piercing som sitter mellan ögonen genom näsroten eller vad man ska säga. Det är ett par amerikaner som kom på detta och de har startat ett företag som tillverkar och säljer olika modeller. Utseendemässigt påminner dom om forna tiders pince-nez med ganska futuristiska drag, perfekt för cyberpunk stilen kanske?

 

 

Hur snyggt det är kan man ju fråga sig men jag tycker det är kul att nya saker provas och till och med något så mundant som glasögon kan få nytänkande idéer. Innan jag började optiker-linjen oroade sig en av mina komvux-kamrater över att laser-operationer skulle ta död på yrket men eftersom laser inte fungerar för alla och framför allt fortfarande är ganska kostsamt så finns vi nog kvar ett bra tag till. Och då vore det väl lite roligt att pröva ut ett par sådana här till en kund. Eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Jane - ROCKBLOGGEN

Jag tycker att det är skitcoolt. Måste vara lättare att hålla reda på dem, så att de inte hoppar dän när de sitter fast i alla fall!

2011-04-28 @ 04:50:34
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0