Arkivet

Egentligen borde jag gett rubriken Glö på det här inlägget eftersom det är det som det kommer handla om. Jajjemensan. Glasögon. I detta fall mina.

I detta nu äger jag tre plus ett par glasögon, plus ett betyder att jag inte har slippat in glas i mina fjärde bågar. Och jag använder bara två par av de tre, de tredje är min gamla reservglasögon. Men nu undrar ni ju säkert hur alla dessa ser ut? Jo, förutom reservbågarna har jag modellat allihop framför spegeln och nu blir det peepshow!



Ett par mörklila Osiris bågar passar fint till svart!



Det gör även svarta Osiris bågar. Osiris säljs hos Specsavers, de brukar ofta ha 2 par till priset av ett men tänk på att du får betala glasen! Alltså anti-reflex och repskydd tillkommer och vem vill gå med speglar i ansiktet? Snåla inte på anti-reflexen!



Och sist har vi mina purfärska Efva Attling bågar. Modellen heter Phil och förutom den svart/grå-spräckliga som jag slog till på så finns den i helsvart och dark havanna som är mörkt brun-spräcklig om jag kommer ihåg rätt. Efva Attling finns bara hos Synsam. Fotokromatiska glas på dom kanske?

Nu ska jag ju dessutom sommarjobba hos en optiker så det lär ju bli ett par till eller kanske bara solbrillor.

Kommentarer
Postat av: Linn

Efva Attlingbågarna är sjukt snygga! De passar dig som ett smäck :)

2009-05-19 @ 17:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0